Fyll i nedanstående formulär så återkommer vi till dig.

Lär känna Jonas Norström – förändringsledare med passion för utveckling

17 oktober, 2025

Få en inblick i vårt arbete på Anchor Management Consulting. Idag möter vi Jonas Norström, en erfaren förändringsledare som brinner för att skapa trygghet, tydlighet och resultat. Här delar han sina tankar om ledarskap, utmaningar och vad som gör verklig skillnad hos kund.

1. Vad tar du med dig från ditt senaste uppdrag hos Biometria på uppdrag av Stora Sandön – både som konsult och person?

Jag har sett hur långt man kan komma genom att skapa trygghet och tydlighet. När vi klargör förväntningar och prioriteringar och bygger trygghet i teamen frigör vi energi och engagemang som gör verklig skillnad för både individ och team.

Att överträffa en hel branschs förväntningar inspirerar mig och ger mig energi att fortsätta utvecklas.

2. Vilken typ av uppdrag eller utmaning är du nyfiken på härnäst?

Jag vill leda en utmanande förändringsresa, gärna en tillväxtresa, med höga förväntningar där affär, medarbetare och teknik möts.

Uppdrag som kräver tuff leverans men samtidigt ger möjlighet att lyfta en organisation i både kultur och kapacitet lockar mig. Att bidra med min erfarenhet och samtidigt utveckla människor och verksamheter är något jag verkligen brinner för.

Det är något särskilt med att se människor och organisationer växa med utmaningarna. Jag ska också erkänna att jag trivs med att kliva in i något som känns omöjligt och få det i mål. Den typen av utmaning triggar mig.

3. Vad brukar du bidra med i ett team utöver det som står i ditt CV?

Jag bidrar med trygghet och mod i både teamet och uppdraget. Jag skapar tydlighet kring vad som är viktigt, vågar utmana när det behövs och står stadigt även när det blåser.

Mitt ledarskap bygger på uthållighet, leveransfokus och personlighet. Jag tror på att vara coachande och stöttande men också tydlig när det krävs. Det handlar om att ta fram det bästa ur människor och bygga något som håller över tid. Då blir ”ingenting är omöjligt” ett mindset, inte bara en klyscha.

4. När känner du att du gör riktigt bra skillnad hos kund?

Jag gör störst skillnad när jag lyckas skapa förtroende hos människor så att de vågar tänka nytt, ta ansvar och växa. När teamet överträffar förväntningarna och det vi bygger inte bara levererar resultat utan också lämnar ett bestående avtryck känner jag att jag har lyckats.

När medarbetare utvecklas, organisationer mognar och förändringar lever vidare vet jag att jag har bidragit på riktigt.

5. Något du vill dela med dig av utifrån din erfarenhet av att leda förändringsresor?

Våga ha roligt!

Det är otroligt viktigt att kunna skratta tillsammans, särskilt när det är tufft. Att hitta glädjen i utmaningarna gör att man orkar och ofta sker den största skillnaden just där.

Om Jonas Norström

Senior managementkonsult med lång erfarenhet av ledarskap, transformation och verksamhetskritisk digitalisering. Trygg, affärsmässig och erfaren ledare med starkt leverans- och resultatfokus. Balanserar pågående verksamhet, kort- och långsiktiga krav samt strategiska ambitioner och leder kunden genom förändringsresan.