– Hej Oscar, Trevligt att du kunde ta dig tid och låta dig intervjuas.
– Det har hänt otroligt mycket det senaste året. Vi vann en stor kund: ATG. Från mitten av maj 2018 till årsskiftet skulle 7 000 skärmar installeras i ATG:S 2000 butiker. Dessutom skulle vårt CMS – Content Management System, vår mjukvara, prata med fem andra system. En väldigt stor utmaning…
– Vi klarade det, absolut inte smärtfritt, men vi lyckades. Otroligt roligt, kan jag tycka. Det gav oss också en organisk tillväxt på 300% i vårt segment, Sverige. Jag är verkligen stolt över detta projekt! Ibland trodde vi kanske inte på det hela. Kanske inte ens kunden, men det gick som sagt. Jag var faktiskt just i morse på ATG, fortsätter Oscar. De är väldigt nöjda med det vi har levererat. När vi ville presentera caset på Di:s retail-gala, fick vi med oss retail-chefen på ATG. Tillsammans presenterade vi det största Digital Signage-projektet någonsin implementerat i Norden. Dessutom på oroligt kort tid. Bättre kundstöd är svårt att hitta.
– Jag är ju säljare i grunden. Jag började förstås med att jag följde med på så många säljmöten som möjligt. Ett av mina första kundmöte var med Stadium. Man ska veta att vi egentligen har långa säljprocesser. Men Stadium gick fort, riktigt fort. Dom har vi kvar. Det känns förstås bra. Vi har i stort sett kvar alla kunder vi har vunnit genom tiderna.
– Kundnöjdhet, säger Oscar direkt. Leveransen är bra och anpassad. Vi levererar ju både hårdvara och mjukvara där CMS är hjärtat i vår verksamhet. Sen är vi snabba på respons, vi mobiliserar bra arbetsgrupper och vi har bra installationspartners. Jag skulle också säga att vi är mer utvecklingsintensiva än våra kollegor i branschen – kommer med lösningar och idéer tidigt. Där är vi steget före. Vem som helst kan leverera en standardlösning. Det är inte ZetaDisplay.
– Vi har lång erfarenhet, i en omogen bransch. Men det jag redan ser är att det kommer mer automatiseringar av innehållet. Lite åt AI-hållet. Sådant som people counting, geodata och tidsfaktorer. Alltså när och var kunderna är framför våra info-skärmar eller i butikerna. Det finns massor kvar att göra även utanför Sverige, Norge, Finland och Holland. Vi gör nu en expansion utan för dessa marknader. Dels med IKEA, och dels med Ekornes med sina 4 000 återförsäljare runt om i världen. Vi rullar ut shop-in-shop-lösningar. Flagship store på ett annat sätt, kan man säga. Ett slags omni-channel tänk, säger Oscar.
– Vi behövde hjälp. Vi hade växtvärk. Att växa 300% på ett år det kräver att alla processer är på plats. För överblick på det behöver man ju proffs. Det startade med er Quick Assessment. Av den fick vi ordentlig genomgång och analys vad en extern part ser för behov i ett tillväxtbolag som vårt. En ögonöppnare, kort sagt. Och man ser vad som behöver göras. Sen ställer vi oss frågorna: Vill vi göra allt? Vill vi göra det själv eller vill vi ta hjälp? Vi valde och ta hjälp av Anchor i vissa delar. Det fungerade ju bra, säger Oscar.
– Jaha, jag ska erkänna att jag är ingen bokmal. Förutom att jag läser »Svenskan« varje morgon så ligger nog Svensk Jakt på sängbordet. Jag jagar mycket. Allt från and till älg. Jag har bytt jakten med min fru som fått golf av mig. Trevligt byte, tycker jag.
Tack ska du ha Oscar!
Stockholm HQ
Sveavägen 33, 5tr
SE-111 34 Stockholm
Malmö
Nordenskiöldsgatan 24, 2tr
SE-211 19 Malmö
Helsingborg
Henckels torg 4, 1tr
SE-252 25 Helsingborg
Copyright © 2023 · Anchor Management Consulting · Integritetspolicy