Gamification har jag spanat på ett bra tag, nu verkar svenska media ha fått upp det på radarn. Jag gillar Waze som manifesterar alla hypes på en gång; gamification, crowdsourcing, open source, mobility och social media. Kommer du att bli Kung på vägen?
Astra Zeneca, Ford m fl. använder gamification för att sporra till inlärning och Google har framgångsrikt påverkat reserapporteringen. Få företag har ännu tagit steget och skapat game plots med points, levels och achievements av sina scorecards och KPI’er för att ersätta trista rapporter med spelliknande utmaningar i realtid.
Detta kräver en hel del i form av process- och informationsmodeller, verktyg för BI i realtid parat med en god portion out of the box-tänkande.
Jag tror att iGeneration kommer att ha mycket lättare att förstå och bidra till företagens mål med hjälp av en omedelbar och välbekant utmaning i en app, websida eller iWatch när de kommer ut i arbetslivet.
Stockholm HQ
Sveavägen 33, 5tr
SE-111 34 Stockholm
Malmö
Nordenskiöldsgatan 24, 2tr
SE-211 19 Malmö
Helsingborg
Henckels torg 4, 1tr
SE-252 25 Helsingborg
Copyright © 2023 · Anchor Management Consulting · Integritetspolicy