Fyll i nedanstående formulär så återkommer vi till dig.

Är du redo för gamification?

21 januari, 2015

Gamification har jag spanat på ett bra tag, nu verkar svenska media ha fått upp det på radarn. Jag gillar Waze som manifesterar alla hypes på en gång; gamification, crowdsourcing, open source, mobility och social media. Kommer du att bli Kung på vägen?

Astra Zeneca, Ford m fl. använder gamification för att sporra till inlärning och Google har framgångsrikt påverkat reserapporteringen. Få företag har ännu tagit steget och skapat game plots med points, levels och achievements av sina scorecards och KPI’er för att ersätta trista rapporter med spelliknande utmaningar i realtid.
Detta kräver en hel del i form av process- och informationsmodeller, verktyg för BI i realtid parat med en god portion out of the box-tänkande.

Jag tror att iGeneration kommer att ha mycket lättare att förstå och bidra till företagens mål med hjälp av en omedelbar och välbekant utmaning i en app, websida eller iWatch när de kommer ut i arbetslivet.

 

Kontakta mig!

Om Dan Sone

»Jag är en stark förespråkare av att alla måste förstå helheten för att kunna göra ett bra jobb, oavsett om det gäller att identifiera och prioritera förändringar eller utföra sitt dagliga arbete. Därför arbetar jag med visuella modeller som gör det lättare att se helheten och förstå samband. Jag har hjälpt företag att identifiera, planera och genomföra förändringar i gränslandet mellan affär och IT i över 25 år. Jag börjar se mönster i vad som gör förändringar framgångsrika. Vill du ha ett gott råd?«